بسم الله الرحمن الرحیم
متأسفانه با وجود نقش انکارناپذیری که رشته های علوم انسانی درتحصیل وکسب دانش های مربوط به حوزه ی علوم انسانی در زندگی انسان ها وتعالی شخصیتی افراد دارند، با این حال در کشور ما بنابه دلایلی چند در سطوح مختلف تحصیلی به ویژه دردوره ی دبیرستان تحصیل در این رشته با اقبال خوبی از سوی نوجوانان همراه نگشته است ورشته های انسانی جایگاه واقعی خود را درجامعه وذهن وفکر افراد جامعه نیافته است.
انسان های امروزی آن چنان اسیر وگرفتار زندگی ماشینی وصنعتی شده اند که فرصتی برای رفع نیاز های اجتماعی،روحی ودرونی خود ندارند.
علوم انسانی به دلیل برخورداری از تنوع رشته ای با همه ی بخش های زندگی بشر امروزی پیوندی ناگسستنی دارد.
تحصیل در علوم انسانی از جمله ؛علوم اجتماعی، علوم سیاسی،علوم مذهبی،ادبیات،حقوق،فلسفه،عرفان و... در شکل گیری ساختار فکری،شخصیتی وعقیدتی نوجوانان وجوانان نقش اساسی دارد.
با این همه وجودعواملی چند نظیر عدم توجه به علاقه واستعدادهای ذاتی دانش آموزان در هدایت تحصیلی ،نبود آگاهی کافی، تصمیم گیری های احساسی واطلاع رسانی های کاذب ،روی کردهای نه چندان مثبت بلکه منفی را در این رشته به وجود آورده است.
به کارگیری دانش آموختگان رشته های علوم انسانی در مشاغل کلیدی اجتماعی از بالاترین سطح مدیریتی وسیاسی جامعه نظیر ریاست جمهوری گرفته تا پست هایی مانند: وکالت ، قضاوت ،مشاوره،روانشناسی واستخدام در نهادهایی نظیر صدا وسیما، آموزش وپرورش ،یانک ها،شرکت های مالی و... میطلبد تا بارویکردی نو وتوجهی دوچندان برای پیاده کردن برنامه های بنیادی وزیرساختی برای جذب استعداد های برتر و در رشته ی انسانی فراهم کنیم.
چراکه در شریان های حیاتی هرجامعه ای خون سرخ دانش های انسانی جاری است.