رویش معرفت

وبلاگی برای آشنایی بهتر با علوم انسانی

وبلاگی برای آشنایی بهتر با علوم انسانی

پخش فیلم
نوای وبلاگ
آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۹۵، ۱۴:۳۸ - سید حسین حسینی
    عالی
  • ۳
  • ۱
بسم الله الرحمن الرحیم



چگونه می توان معضل بیکاری را حل نمود؟ با مسئله ی سوء استفاده ی مالی وفساد اداری چه باید کرد؟ چرا کارکنان سازمان ها، گرفتاردلسردی، یأس و افسردگی می شوند؟ چرادر تعدادی از سازمان های ما از امکانات موجود به خوبی استفاده نمی شود؟ بسیاری از متخصصان علوم انسانی در پاسخ به این سوال ها می گویند که کلید معمای مشکلات سازمان های هرجامعه"مدیریت" است چون تأمین نیاز های فنی، خدماتی،درمانی وتفریحی جامعه بدون وجود مدیران لایق که بالاترین کارآیی وبهروری را داشته باشند ، امکان پذیر نیست به همین دلیل هرجامعه ای برای فایق آمدن بر مشکلات سازمانی خود، قبل از هرچیز باید به مسئله ی آموزش صحیح ومؤثر مدیریت در علوم انسانی توجه بنیادی داشته باشد. تخصصی که در بیشتر دانشگاه های معتبر علوم انسانی جهان تحت عنوان رشته ی مدیریت آموزش داده می شود.

بنابراین رشته ی علوم انسانی با داشتن تخصص های زیادی همچون مدیریت میتواند به جامعه ی بشری کمک شایانی بنماید. به خصوص امروزه که درجهان ودربسیاری از کشورهای دنیا جنگ وخون ریزی، اقتصاد فلج، سؤاستفاده مالی، بی بند وباری، بیکاری، گرسنگی،فحشا وفساد وجرم وجنایت وهزاران مسئله از این قبیل وجود دارد. همه وهمه از بی تدبیری وعدم مدیریت صحیح وکاربردی می باشد که انسان ها به خاطر هیچ و پوچ از بین می روند. باید اینجانب ازعان نمایم که اگر یک جامعه واجتماع وحتی یک خانه ی خوب مدیریت نشود ، هرکسی وظیفه ی خویش را نمی داند وکارها تداخل پیدا می کند. با توجه به اینکه جهان رو به مدرنیته واتوماسیونی شدن است واخبارو وقایع در یک چشم به هم زدم در سرتاسر جهان پخش می شود ، ممکن است فاجعه آفرین باشد. یک مدیریت دقیق میتواند همه ی اینها را سازماندهی نماید .همه ی ما شاید شنیده باشیم وقتی که سونامی عظیمی در زاپن به وقوع پیوست ومردم همه چیز خود را از دست دادن وامیدی به زندگی نداشتند در آن بحران عظیم مدیریت حادثه وبحران به کمک آسیب دیدگان شتافت وجامعه ی ژاپن را نجات داد. به طور خلاصه هرجامعه ای که مدیریت موفقی داشته آن جامعه رشد داشته وشکوفا می شود وجهانیان به عنوان الگو و اسوه از آن پیروی میکنند.

بنابراین مدیریت یکی ازمهم ترین رشته های علوم انسانی به شمار می رود که هر جامعه ای با نداشتن یا با بی توجهی به آن به پیشرفت وثبات در ابعاد مختلفی همچون اقصادی ، صنعتی ، سیاسی و اجتماعی نخواهد رسید وآن جامعه پایدار نخواهد ماند.

مطلب اختصاصی رویش معرفت

باتشکر از: آقای قدرت قربانی راد مشاور تحصیلی


نظرات (۱۰)

آن شب ، شب بیست و هفتم رجب بود . محمد غرق در اندیشه بود که ناگهان صدایی گیرا
و گرم درغار پیچید :بخوان,بخوان به نام پروردگارت که بیافرید ، آدمی را از لخته
خونی آفرید ، بخوان که پروردگار تو ارجمندترین است ، همو که با قلم آموخت ، و به آدمی
آنچه را
که نمی دانست بیاموخت . . . عید مبعث مبارک باد       





سلام طفلک انقدر الان علوم انسانی مظلومه.... 
من رشتم حقوقه ولی جدا علوم انسانی مظلوم واقع شده
پاسخ:
سلام.
ممنون بابت جمله های زیباتون
بله وافعا علوم انسانی مظلوم واقع شده . متاسفانه ما در همه ی رشته ها پیشرفت چشم گیری داشتیم الا در علوم انسانی  و باز هم باید بگم که متاسفانه چون علوم انسانی مون ضعیفه در نتیجه مدیریت مون ضعیفه و اونطور که شایسته است نمیتونیم دیگر رشته ها مونو مدیریت کنیم و نمیدونیم که باید چطور از دیگر رشته ها استفاده کنیم در نتیجه در اقتصاد و مسایل فرهنگی و سیاسی دچار مشکل های زیادی میشم.
  • ایمان ایرجیان
  • با سلام 

    ممنون از مطالب مفیدتون.

    موفق و پیروز باشید.

    پاسخ:
    سلام
    بسیار ممنون ومتشکر از حضور شما.
    سلام سایت بسیار خوبی دارید!

    پاسخ:
    سلام.
    بسیار ممنونم.

    سلام ضمن عرض تبریک جهت کسب رتبه برتر استانی،امیدوارم در مراحل بعدی نیز موفق شوید.واقعا که وبلاگتون بی نظیره،متشکر از زحمات شما.
    پاسخ:
    سلام.
    ممنون ومتشکر از نظر شما.
    ان شا الله شماهم در طول مسیر زندگی موفق باشید.
    عالی واقعا ممنون
    پاسخ:
    سلام 
    متشکرم از حضور شما
  • محمد اسکندری
  • مطلب جالبی بود .به واقع فقدان مدیریت صحیح و بدون رابطه عمده ترین دلیل عقب ماندگی یک کشور می تواند باشد و در میان رشته های علوم انسانی مدیریت نقش تعیین کننده ای دارد.
    پاسخ:
    سلام.
    بله کاملا همینطوره.
    ممنون ومتشکر از نظر شما.
  • سید حسین مدارایی
  • سلام.
    به دعوت شما از وبلاگ دیدن کردیم. کار خوب و مهمی رو شروع کردید. در صورتی که به همکاری یا کمک دوستان خود در حوزه نیاز داشتید با قانتون تماس بگیرید.
    در پناه حق . . .
    پاسخ:
    سلام
    خیلی ممنون که از وبلاگم بازدیدکردید.
    چشم حتما ازتون کمک می گیرم.
    یاعلی
    سلام
    وبلاگتون خیلی پر محتواست
    ممنون که بهم سر زدی
    پاسخ:
    باسلام.
    خیلی ممنون و متشکر.
    خواهش میکنم
  • ابراهیم ایلخانی
  • سلام وبلاگ قوی دارید افرین!
    پاسخ:
    سلام .
    بسیار ممنون ومتشکر ازنظر شما
    مطالبتون بسیار آموزنده و زیباست امیدوارم موفق باشید.و لطفا از وبلاگ ما هم دیدن کنید
    پاسخ:
    سلام
    خیلی ممنون ومتشکر
    چشم حتما به وبتون سر میزنم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    پشتیبانی